sobota, 22 czerwca 2013

TRZY WIERSZE

fiołki


***

Aniele mój
Bądź przy mnie
Mów mi do ucha
Szeptem
Że życie jest piękne
A to co się toczy
Jest doskonałe
Zgodne z planem
Boga
Mów  mi tak
Cały czas
Do ucha szeptem
Żebym nie zapomniała

***

Będę już teraz żyć
W tym staroświeckim
Porcelanowym mieście
Gdzie za każdym rogiem ulicy
Świeci pijany księżyc
Gdzie stróże nad ranem
Zamiatają chodniki z fruwających liści
A w maju słońce
Wydobywa olśniewającą biel
Piaskowca
Będę tu żyć
Będę patrzeć jak moje dzieci
Poznają każdy zaułek
Starego miasta
Będę czytać ich wiersze
Narzucę na ramiona czarny
Koronkowy szal
I chodząc po rozbieganych
Słońcem plantach
Będę wspominać
Zmarłych przyjaciół
Będę kiedyś stara


***

Białe obłoczki wspomnień
Odchodzą donikąd
Pozostaję więc tu
Kobieta bez przeszłości
Kobieta bez przyszłości
Biała koronka na liliowym nieba tle
Śni mi się wytrwale
Kolejny rok odchodzi w przeszłość
Pozostawiając we mnie
Poetycki bełkot wyobraźni

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz